Tuesday, September 11, 2012

You are my WORLD!!!!!

Dear readers,

Hari ni kita nk tulis apa pon xtau...niat nak ngarut da mai...tapi idea xkuar2 ag...kuang3..erm..Alhamdulillah malam td kami dpt tau satu berita gembira...bertambah lagi sorg ahli keluarga En Mad Zin..anak bob da lahir..semuanya selamat..bila pikir pasal melahirkan nie...aduhhhhh....seram sejuk dibuatnyer...takut la..ye ar..lain org lain pengalamanyer..kalau boleh xnak dgr lgsg bab2 sakit bersalin nie...buat hilang kekuatan jer...

Pas sorg, sorg bersalin...sedar xsedar lg 4 bulan aku lak yg bakal melalui saat itu...makkkkk! anak mak ni da nak jadi mak org laa...takut ke...gembira ke...sedih ke...aku pon xtau pe aku rasa...bila bersama incik hubby melayan lil beanie...hati berbunga2 cinta rasanya...dapat mengandungkan zuriat dari baka incik hubby yg ku cintai dr zaman skolah lg...haaaa...amik TAW...jiwang mai daaa...hahahha...

cerita pasal jiwang2 ni...ok2 idea da kuar..hahahha..teringat kata2 incik hubby malam td time kitorg ngah melepak2 depan tv di syurga kediaman kami....Katanya sambil membelai rambut dan mukaku..." Cantik sgt isteri abg ni...abg gembira dapat memperisterikan syg..Terima kasih syg kandungkan zuriat abg...abg sygkan syg.."
Aduhhh...luluh jantung dgr...nk mengalir air mata pon ade...tetiba incik hubby kata gitu..xke terkejut beruk aku...hahahhaha...honestly, aku speechless that time..diam seribu bahasa...apa yg mampu ku buat hanyalah berdoa pada Allah...panjatkan kesyukuran padaNya kerana mengurniakan kami zuriat ini dan memberikan aku suami yg tidak ade tolak bandingnya dgn yg lain...

Sejak aku mengandung ni, semua kerja umah beralih tgn ke incik hubby...habis semua dia settlekan..aku tgl masak je sbb yg tu dia xsempat ag nak blaja...paling2 koman pon kalau aku da xlarat sgt...dia ajak makan kat luar...hahahha...semakin malas la isteri awk ni...setiap malam lak incik hubby xpenah lupa sapukan minyak zaitun kat perut dan cium lil beanie...mcm la kena..hahahahhahahaha...Time raya aritu kat kampung , incik hubby layan aku bagai permaisuri...smp makcik2 suma pon perasan..ye ar...mana taknya org perasan..sket2.."syg...hati2 jalan tu licin...syg..hati2 biar abg buat...syg..pegang abg nti jatuh..." Tergelak makcik2 aku tgk perangai incik hubby yg excited sgt sejak bini dia ni preggy...Alhamdulillah sgt2..Ye ar..aku faham..bukan suma org dapat rasa yg manis jer...tapi xbermakna org tu xbahagia kan..mungkin ini rezki aku n our baby...

Semakin lama, aku makin mengerti tggjwb ku sbgai seorg isteri dan semua batasan2 yg perlu ku jaga...Aku semakin sedar dan faham apa yg bakal incik hubby tanggung...setiap malam kedengaran doa dr incik hubby memohon keampunan dr Illahi buat isterinya ni...so rasa xsmp hati nak buat jahat....huhu..ye ar...dlu xfaham sgt dosa pahal ni kan...bila terdgr doa2 yg incik hubby bacakan, rasa insaf tu semakin menebal dlm dri..sian dia...

Ya Allah...Ku Mohon padaMu..jadikan aku seorg isteri yg solehah, taat pada suami dan kedua ibu bapa kami..Kurniakan kepada kami zuriat yg soleh dan solehah dan Kau berkatilah hidup kami di dunia dan akhirat...

Amin Ya Rabbal Alamin...



3 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

amiiin

Kun FayaKun said...

Madam....sejak bila baca blog eja ni...kihkihkih...sihat?

Mrs SyamiLa FadLe said...

smoga smuanya d'permudahhkn....bykkn berjln bile dh nk dekat bersalin...