Wednesday, August 21, 2013

Hargailah...

Assalammualaikum...Selamat hari khamis..

sihat ke? setiap kali bukak blog..carca marba blog i..huhuhu...berhabuk sudahhh...hampir 3 bulan xbukak my cinta hati ni..diari online mommy ni..hehehhe...rindu sama kau dear diary...

byk jer bnda da berlaku dlm hidup aku dlm dua tiga bulan dok kat umah ni...tapi xde masa nk citer dlm entry..kadang2 tu rasa..perlu ke..ahhhh malas laaa...alahaiii xtau nk tulis apa..suma2 la...sebb tu smp da berkarat blog aku ni..hehehhe

oh yerrr...aku insyaallah la..rasa2nyer kira aku cam da dpt keje gak la..hehehhe...alhamdulillah..setelah hampir setahun menganggur...baru2 ni dpt offer dr GEMS malaysia sdn bhd...mostly xtau pasal GEMS ni kan..GEMS ni satu training program yg PM kita tubuhkan to reduce unemployed graduates cam aku ni...GEMS ni juga khas for JPA's scholars jer rasanyer...org tu cakap..nak masuk gov mmg ade chance tpsince u xdpt offer ag..so najib tubuhkan la bnda ni supaya u akan tetap dpt keje even ngan swasta pon..hehe..wlupon xdpt contributes to the gov but still can contribute to the country..heheh...what the....???? Apa2pon doa2kan la aku dpt keje best2 eik..aku xla harap petronas pon..tapi klau dpt bagus gak..hehhe...angan2 tinggi melangit..dpt ke kau gapai tu cik jah oii...hahaha...mcm dlm drama...kalau nk mimpi biar smp ke bintang..haaaaa amik kaww..hahahha...mimpi jelaaa...bulan marikh pluto pon bolehhhhh...tapi mimpi jelaaaa kan..ehhh mana tau.satu hari nti...kita ni mana nak tau masa depan kan...mana la tau..tau2 je aku jadi jutawan ke..keje pegawai tinggi ke..auuuuuuwww....niat aku cuma satu...nk berbakti pada keluargaku..pada mak..pada abah...tu jer...aku xkan lupa mcmana susah diorg nk besarkan kami adik beradik..aku xkan lupa..mcmana dorg tahan lapar semata2 nk bg kami makan...aku xkan lupa mcmana abah tahan mata keje siang malam bg aku sekolah...aku xkan lupa mcmana mak bangun pagi siapkan makan basuh baju sebelum g keje...aku xkan lupa suma tu..jasa kalian sgt besar..wang ringgit xkan dpt balas suma jasa kalian....tapi aku harap..dgn apa yg aku buat sekarang dpt ringankan beban kalian yg sekian lama kalian lalui..xterbalas dgn segala apa yg aku miliki hari nie..

P/S : Hargailah ibu bapa kita selagi mereka masih bernyawa..Mereka tiada gantinya...










No comments: