Wednesday, May 1, 2013

Kata kau..haha

Haloooooo...hai peepsss...tetiba..haha
Arini tetiba terpanggil nk tulis blog..pe jadah nak sembang ntah apa aku pon xtau..skrg ni issue hangat yg sgt membosankan kepala otak aku is PRU13..ehhh tahun ni 1st time kita undi la..jom kita mengundi..jom kita mengundi..amboiii..skrg ari2 dok nyanyi lagu ni..excited la katakan..haha

Ahhhh bosan la citer ngundi2 ni..haaa..aritu kan..aku ade baca pasal satu blog ni..fynn jamal..aduhhh pedas sungguh ayat dia tapi  berkesan dan mendalam maksudnya..teringt lak pasal satu kisah ni..pasal mulut..Ya Allah..mulut..mmg semua org ade mulut..semua org boleh berckp..tapi kita ni kan org islam..org melayu yg penuh dgn sopan santun..jaga la tutur bicara..act dlu time zaman jahiliah dlu la..aku ni pon antara yg cpt melantun gak..cpt je nk melatah..tp alhamdulillah hubby byk ajar aku bersbr n diam itu lbh baik..kata2 berbisa yg kuar dr mulut ni mmg xde ubat kalau org terasa..pandai2 la kita control especially bila berkata2 or bergurau dgn sanak saudara adik beradik ipar duai org tua..or sape2 jela..hprmat itu sgt penting..jgn smp kita dianggap kurang ajar..kata org tua2 biar kita kurang mkn jgn kita kurg ajar kan...

YA ALLAH..malu rasanya pada Allah..dan pada suma org dgn kata2 yg kuar dr mulutku dlu..Ya allah..ampunkan dosaku..akan ku cuba untuk tidak mengulanginya lagi..

Alaaaa...baru nk berkarya anak da berbunyi..k la..nk susukan si cantik jap .jumpa next entry k..

No comments: