Tuesday, July 24, 2012

Panggilan manja..:)

ok hari ni dapat on9 jap je...

saje nak cakap pasal panggilan manja kita pada suami...

pada boyfren pon leh...

suke hati korang lah...hehe...



benda ni jadi kat saya sendiri sebenarnye...

saya couple ngan hubby sejak di bangku sekolah...

jadi macam2 name manja da try panggil...

antaranya :

 
1) SAYANG - panggilan biasa n sering terkeluar dari mulut especially pasangan2 yg sedang hangat bercinta ataupun yg telah mendirikan rumahtangga...cheh...kalau macam kite, inilah panggilan manja yg spontan selalu kuar dari mulut kite n hubby...lagi2 kalau nak cepat...contohnya, "sayang, cepatlah sket...da kol bape ni..." kadang2 tengah marah pon panggilan sayang masih meniti di bibir..huhu...

2) ABANG - inilah panggilan saya pada hubby...sejak dulu...cuma sekarang ni sedang cuba utk mengubah kepada satu panggilan lain...tapi nak tau kena baca sampai habis entry ni..haha...padan muka korang!!!


3) BABY - i like!!haha..saya suka bila hubby panggil saya baby...nampak sweet je...(perasan!! kawan2 tolong jgn rasa loya ye..) nak soh hubby panggil baby sampai tua gak!!xkire!!da jadi nenek pon nak atuknye panggil neneknye ni baby gak...nak jugak!!!=P



4) PAPA - wah!!wah!!wah!!haha...pernah je kami ni gedik2 panggil papa-mama...xtau nape...mulut ni laju je nak terkeluar bila ngade2 tu datang...haha...sbb da ade little beanie kot...hahahah
5) MAMA - sometimes hubby kol me like this..ok la..not bad..

6) AYANG - selalunye panggilan utk wanita...(cheh..wanita...xleh bla...cam xleh cakap pompuan je..xpela ek?nampak formal sket..)hubby saya cakap nak panggil ayang bila saya panggil dia abang...tapi mulut ni xleh nak bahasakan diri ayang..xtau kenapa...hehe...dulu2, incik hubby ade pgil ayang pastu kitorg gelak guling2..xleh tahan la..xmau la..uwerrrkkkk!

7) DARLING - sape2 pon boleh panggil...xkira laki panggil pompuan...or pompuan panggil laki...aku suke gak bila hubby ngade2 nak panggil aku darling...huhu...



ok..korang pilih lah nak panggil apa pon kat orang yg korang sayang...

walaupun panggilan ni kadangkala memberi impak yg besar dalam hubungan...

(xtau la orang lain sebab kite n incik hubby bila da gune awak-saya tu, tau lah tengah marah..hehe..)

tapi sebenarnya yg paling penting adalah perasaan sayang n cinta tu...

sebab kalau beria-ia panggil itu ini tapi xde perasaan sayang atau cinta nak watpe kan?

useless!!hehe...



tu pendapat saya la...xtau orang lain camane...

masing2 ada pendapat sendiri kan...

sume ada hak masing2...

kite just share je...

ok, enjoy ur day...

smile always..



2 comments:

Nadhira said...

I used to call him nama penuh bila nk mintak tolong something. kikikiik.

Ok untuk panggilan kat atas tu, me prefer which one eh?....

Kun FayaKun said...

hahahhaha...panggil nama pon sweeettt gak..tapi hubby aku ngade2 benor..hahaahha